top of page
Zoeken
Amber Pfister

5 redenen waarom het verstandig is om je social media uit te besteden

Social media, een bron van inspiratie, verbinding en… kansen! Maar hoe benut je die kansen? Een goede aanpak is essentieel. Met de juiste strategie kun je het verschil maken tussen stilstand en succes.

Hier zijn 5 redenen waarom het slim kan zijn om je social media uit te besteden:



Een sterke strategie

Laten we beginnen bij de basis, de strategie. Hierbij kijken we naar:

  • Wat wil je bereiken met social media?

  • Wie is je doelgroep?

  • Wat zijn je eerdere ervaringen en resultaten?

  • Wat zeggen betrouwbare bronnen over jouw branche?

De strategie bepaalt op welke platforms je actief moet zijn, hoe vaak je post en welke inhoud je deelt. Een expert zorgt ervoor dat deze strategie past bij jouw doelen en doelgroep.


Kwaliteit boven kwantiteit

Wat je post is echt belangrijk. Zorg voor onderwerpen die meerwaarde bieden: informeren, inspireren, activeren, emotioneren, adviseren, overtuigen of instrueren. Als je weet wat je doel is, is het veel makkelijker om hierop in te spelen. Zo voorkom je klakkeloos posten.


Een herkenbaar merk

In de digitale jungle krijg je slechts enkele seconden om de aandacht te grijpen en vast te houden, voor je voorbij gescrold wordt. Een sterke en herkenbare branding zorgt ervoor dat je opvalt. Ook doet short form video het vaak goed op de socials (max 30 seconden). Je kunt zelf filmen, gebruikmaken van stock video’s of animaties over je afbeeldingen plaatsen.


Bespaar tijd

Als je al weet wat je doet en er affiniteit mee hebt, moet je ook de tijd vinden om actief te blijven. Trends in de gaten houden, berichten voorbereiden, op tijd posten, resultaten bekijken, reageren op berichten etc. Het kan een hele dag taak zijn, die tijd steek je misschien liever in andere werkzaamheden.


User Generated Content (UGC)

UGC is vooral populair bij bedrijven die direct aan klanten verkopen. Mensen vertrouwen vaak meer op echte gebruikers dan op gladde reclames. Je kunt bijvoorbeeld influencers of content creators inschakelen om een video te maken waarin ze je product laten zien. Dit soort content voelt persoonlijker en wordt vaak beter ontvangen. Zorg er wel voor dat je altijd duidelijk maakt dat het om een samenwerking gaat.


Social media onderdelen die je kunt uitbesteden bij Pure Content:

  • Strategische meeting: Hierbij gaan we sparren over de mogelijkheden voor jouw bedrijf op social media.

  • Content planning: Deze kan in- of exclusief de content zelf zijn en voor een periode naar keuze.

  • Templates: De templates kunnen verzorgd worden in Canva, Illustrator en Indesign zodat je hier zelf mee aan de slag kunt.

  • Content verzorging: Dit kan in de vorm van UGC zijn, maar ook kant en klare afbeeldingen die je zelf kunt posten.

  • Social media beheer: Wil je volledig ontzorgt worden? Dan kan ik ook alles voor je overnemen. Van strategie tot het reageren op privéberichten. 


Focus op wat je leuk vindt

Door je social media uit te besteden, houd je tijd en energie over om te doen waar je goed in bent en wat je gelukkig maakt. Ondernemen moet tenslotte leuk blijven!


Heb je vragen of wil je meer weten? Neem gerust contact op.

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page